He leído y acepto la política de privacidad

    Acepto recibir contenido o propuesta comercial de diligent

    Per què formular estratègies de màrqueting digital?

    Escrito por: Diligent Team

    El passat dissabte vam oferir la primera xerrada gratuïta sobre Màrqueting Digital a 021. Va ser tot un èxit per haver estat la primera vegada i ens ho vam passar d'allò més bé, dins d’un ambient amè i relaxat. No es tractava de fer caixa amb quatre paraules, més bé era una via per a conversar i explicar la nostre experiència en els darrers projectes de comunicació que estem desenvolupant sota l’entorn online. Creiem que, alhora que ho fem a través del blog, es una bona idea compartir el coneixement en persona, però d’una manera més dinàmica i personal.

    El contingut de la xerrada ho distribuirem en diferents post per tal de no atabalar-te amb un article de 10 pàgines 😉 i per començar, parlarem de la importància de ser trobat a internet i et faré una breu ressenya sobre el Màrqueting Digital.

     

    Per què es necessari formular estratègies de Màrqueting Digital?

    Avui dia, pràcticament tot ho busquem a internet. De fet, si anem de botigues i veiem alguna cosa que ens interessa, molts de nosaltres, just abans de comprar, revisem amb el mòbil des de la mateixa botiga, les característiques del producte, els preus a diferents botigues, els comentaris, crítiques i les valoracions dels consumidors.

    Per a fer-nos una idea més global, a Catalunya el 74,9% de la població té internet, i el 87% dels joves utilitzen les xarxes socials per comunicar-se. Es a dir, avui dia la gent utilitza l’internet com el mitjà de comunicació més habitual després del telèfon. D’aquests usuaris, el 99% fan les seves cerques des de Google.

    Amb aquestes xifres com a punt de partida, les empreses s’enfronten entre elles en una guerra sense quarter per tal d’endur-se un bon tros del pastís, obtenint així el millor posicionament i visibilitat dins dels motors de cerca. A primera vista podria semblar una visió una mica radical, però has de tenir en compte que totes les empreses s’enfoquen sota la premissa de que si no estàs en la primera pàgina en els resultats de la cerca de Google en funció del mot clau que defineix la teva empresa, no ets ningú.

    Charla estrategias de Marketing Digital en 021Espai

    Per tant, que és el Màrqueting Digital ? doncs bàsicament la implementació de les estratègies adients i de les accions de comunicació mesurables per tal de fer ressò i donar a conèixer una empresa a internet. Enguany, les estratègies de comunicació de qualsevol empresa habitualment està dividida en dues àrees fonamentals i complementàries, per una banda el màrqueting online i per l’altre el màrqueting offline (el tradicional).

    Ara bé, actualment les empreses no utilitzen només el seu web per comunicar-se, ara ho fan a través d’altres canals per cridar l’atenció dels seus clients potencials. Es per això que actualment parlem del concepte d’Ecosistema Digital. Avui dia, en el pla de màrqueting digital d’una empresa no només es defineix de quina manera s’han d’optimitzar els recursos d’un web i com fer-lo pujar esglaons a Google, si no que es descriuen i avaluen cada un dels canals digitals òptims que conformen aquest ecosistema per tal de potenciar la visibilitat de la seva marca i fer arribar el seu missatge de la manera més eficient. Aquests canals poden ser l’e-mail màrqueting, els social mèdia, els blogs o els SEM entre d’altres.

    Dit d’una altre manera, si la teva empresa no està a internet (òbviament depenent del teu model de negoci) està deixant a banda una gran via de comunicació. Sota el meu parer, és sens dubte, el medi més eficient i resolutiu per atreure als teus clients potencials i convertir-los en compradors fidels a la teva marca.

     

    En el següent post et parlaré de les passes que estem seguint per desenvolupar un projecte de comunicació a 021.

     

    Escrit per Jerom Tomàs
    Traduit per Edgar Tomàs

    Alimenta con lectores tu blog

    Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

      Acepto las política de privacidad

      Acepto recibir la newsletter de diligent

      Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

      ×
      Del blog al éxito

      Recibe el ebook en formato pdf y empieza a desarrollar tu blog desde hoy.

        Acepto las política de privacidad

        Acepto recibir la newsletter de diligent

        Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

        ×
        Como triunfar con tu tienda online

        Descarga el eBook en Formato PDF y empieza a desarrollar tu tienda online.

          Acepto las política de privacidad

          Acepto recibir la newsletter de diligent

          Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

          ×
          Fotografía de producto

          Descarga el eBook en Formato PDF y empieza a desarrollar tu tienda online.

            Acepto las política de privacidad

            Acepto recibir la newsletter de diligent

            Al darte de alta te suscribes a la newsletter de diligent. Solo te enviaremos contendido interesante para proyectos digitales

            ×